top of page
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Cubism

One of the things we pride ourselves on at VinSpace is our wide range of Art Clubs we offer around the city. From Sketching and Painting to Art & Craft, Animation to Jewellery; there is something to inspire every student! A current highlight in my schedule is driving way down to District 7 where myself and Miss Megan run the Art & Craft and Painting Clubs.

Not only can the drive offer amazing views of the city; the sunsets recently have been stunning (thankfully rainy season is over!) our students never fail to keep us on our toes. Last week I joined my students in making some fractal/ Cubist-style self portraits- with fantastic results! After discussing some of Picasso's techniques and characteristic marks my students and I sketched out our Cubist inspired designs and got to work painting them in a selection of contrasting colours. It was a great lesson in shape, colour theory and character expression.

I can't wait for our next few classes- we'll be combining some interesting print/paint techniques in some Christmas themed fun!

Một trong những điều chúng tôi tự hào ở Vinspace là các câu lạc bộ sáng tạo nghệ thuật được diễn ra ở thành phố. Từ vẽ phác thảo đến thủ công mỹ thuật, tạo hình ảnh động đến cách làm trang sức, luôn luôn có một cái gì đó để truyền cảm hứng cho các học viên. Giữa thời khoá biểu bận rộn, một điều tôi thích đó là được lái xe xuống quận 7 cùng vớii cô Megan để dạy lớp Thủ công mỹ thuật và hội hoạ.

Không chỉ có được cơ hội thưởng thức cảnh đẹp của thành phố HCM, cám ơn vì những cơn mưa đã tạnh, dạo này tôi có thể ngắm cảnh hoàng hôn rực rỡ vào mỗi buổi chiều trên đường đến lớp. Tuần rồi tôi cùng các học viên đã dựng những bức chân dung tự hoạ theo phong cách Lập Thể với kết quả thật tuyệt vời. Sau khi thảo luận về một số kỹ thuật vẽ chân dung theo phong cách Picasso và các cách tạo hình nhân vật, các học viên và tôi đã cùng vẽ phác thảo các hình vẽ theo trường phái Lập Thể và sau đó dùng những gam màu tương phản để hoàn thành những bức tự hoạ. Đó thật là một bài học hữu ích với kiến thức về hình, khối, lý thuyết màu sắc và cách tạo hình nhân vật.

Thật không thể đợi đến các lớp tiếp theo, chúng tôi sẽ kết hợp một số kỹ thuật in và vẽ tranh cho chủ đề Giáng Sinh sắp đến.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page