top of page
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Celebrate Tet!

Tet is the occasion for Vietnamese to express their respect and remembrance for their ancestors while coming together to welcome the New Year with their beloved family members. This year falls on the year of the Chicken or Rooster.

Every effort is made to help get rid of the bad luck of the old year, by cleaning their homes, polishing every utensil, or even repaint and decorate the house with pink blossoms and kumquat trees, and many other colourful flowers.

Like other Asian countries, Vietnamese believe that the colour of red and yellow will bring good fortune, which explain why these colours can be seen everywhere during Tet.

With Christmas well and truly over, what better way to extend the festive mood and celebrate Tet by decorating your home to help the family invite good fortune.

Follow this link to explore some crafty ideas that will give you and your children plenty of joy while getting involved with the Tet celebrations.

Tết là dịp để mọi thành viên trong gia đình đoàn tụ để bày tỏ lòng kính trọng và tưởng nhớ đối với tổ tiên dòng họ. Tết của năm Đinh Dậu đang về trước thềm nhà!

Một trong những truyền thống để có một năm mới may mắn là lau dọn nhà cửa, đánh bóng các lư đồng trang trí bàn thờ, sơn sửa và trang trí nhà cửa với những cành đào và cây quất hay những cánh hoa mai rực rỡ.

Như những nước Châu Á khác, người Việt tin rằng màu đỏ và vàng thường mang lại may mắn và thịnh vượng, điều này giải thích tại sao những màu sắc này thường được thấy mọi nơi khi Tết về. Mỗi khi Giáng Sinh qua, không khí lễ hội dường như được kéo dài thêm khi chúng ta lại chuẩn bị trang trí nhà cửa để đón mừng Tết đến.

Nhấn vào đường link này để khám phá một vài ý tưởng sáng tạo dành cho bạn và gia đình để cùng nhau tạo ra những món đồ trang trí Tết.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page